woensdag 29 mei 2013

Harde sex

Nu ben ik zelf helemaal niet vies van een beetje erotiek, maar de wulpsheid waarmee mijn rosse tuinbonen hun bloembladeren onbeschaamd etaleren voor hongerige, langsvliegende stuifmeelpooiertjes, geeft zelfs mij een roze blos op de wangen...

Er is wat aan de hand in ons (terecht) zogenaamde kikkerlandje. Waar de lente zich als een konijn uit een toverhoed slechts sporadisch en onverwachts laat zien en de korte rokjes dit jaar tergend lang in de kast blijven hangen, gebeurt er iets om ons heen...Misschien heb ik het fout, maar het lijkt wel of de lente stiekem gewoon residentie heeft genomen in de hoofden van de mensen en zich niets aantrekt van de conservatieve weergoden. Overal waar ik kijk zie ik het. Grapjes worden schunniger, men knipoogt maar raak alsof het hip is om een tick te ontwikkelen, iedereen wordt maar verliefd, de merels in mijn tuin hebben genoeg energie voor twee nesten en zelfs mijn gesteriliseerde, normaal rustige poes raced snorrend door het huis van de hitsigheid en kruipt daarna kroelend naast me op de bank als een ongekuiste Barbarella. Weer of geen weer; het is weer die tijd van het jaar...

Een aantal jaren geleden rond deze tijd, een klein jaar voor de geboorte van Jelle, gingen mijn vrouw en ik met een ander stel een lang weekend naar 'Tropical Islands', net onder Berlijn. Tropical Islands is een overdekt tropisch vakantiepark in een belachelijk grote, leegstaande hangar die ooit bedoeld was om een aantal zeppelins te herbergen. Zo groot zelfs dat je er binnen een rondvlucht in een heuse Zeppelin kan maken. Bij aankomst stop je, op je zwembroek, slippers en een handdoek na, al je kleren en spullen in een kluisje, krijg je een armbandje met een chipknip en kun je ongestraft 3 dagen lang met 25 graden op je luie reet in een gigantisch lauwe nep zee je helemaal klem zuipen aan de enorme bellen wijn en bier die je met je polsbandje onbeperkt overal kan halen. Als je jezelf de hele dag dronken hebt gedobberd is er iedere avond op elk eiland dat je maar wil een doorlopend vreetbuffet en een lawaaiige show met dansers en vuurwerk. Als je daarna genoeg hebt gehad van de kunstmatige sterrenhemel kun je stomdronken je tentje in rollen op het kunstmatige strand... Dat is het wel zo'n beetje, maar dan 3 dagen lang...

Gelukkig is er ook cultuur te vinden. Tussen de eilanden door zijn paden aangelegd met alle soorten tropische bomen, planten en bloemen, bedoelt om je te doen wanen in een van de prachtige jungles op deze aarde. Deze beleving probeert men te versterken door her en der verborgen luidsprekertjes met dieren en vogel geluiden verdekt op te stellen die met hun telefoonklank het onbedoelde effect hebben van een uitzending van Vroege Vogels op een goedkoop transistor radiootje van de kermis.

Maar toch, de hitte, de drank, de onbeschaamde bloemenpracht, de decadentie en het constante uitzicht van wit lellend, maar ook bruin, rond en strak vlees, de ontiegelijke verveling en de meligheid die daar uit voortvloeit heeft wel als resultaat dat de tentjes op het strand meerdere malen per dag dienst doen als outdoor peeshokjes. Je wordt hitsig van Tropical Islands! Niet dat Jelle er verwekt is, al was de kans groot geweest, maar het stelletje waarmee wij daar waren en die mij nog uitlachte omdat ik met een beslagen bril de tent uitkwam toen mijn vrouw en ik ons even gingen "omkleden" voor de avond, waren precies 9 maanden later trotse ouders van hun eerste dochter...

Ik voorspel een zwoele, hete lente. Zelfs als de zon geen dag meer schijnt. Zelfs als het weer guur en nat blijft komen binnenkort de korte rokjes, al of niet verborgen onder een regenpak, gewoon de kast weer uit. Zonnebrillen nemen zelfs met donkere wolken hun plaats op de neus weer in en op winderige terrasjes nippen mensen straks vanonder hun paraplu's ongestoord aan hun Pernodjes, Roséetjes en witbiertjes. Want lente zit in je bol.

Ik zag net hoe een dikke hommel onbeschaamd het vruchtkanaal van een iets te strakke tuinboonbloem zonder mededogen probeert te penetreren. Oei, dat gaat er hard aan toe! mijn vrouw die verhit op haar knieën de wilde Rucola tussen de tegels uit plukt kijkt om en ik zie haar zich geamuseerd afvragen waar die wellustige blik in mijn ogen ineens vandaag komt...Binnenkort toch maar weer eens samen naar het zwembad. Maar dan zonder Jelle...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten