donderdag 28 maart 2013

'T is hier gezellig.....

Sinds gisteren ligt er een Perzisch tapijtje in mijn kas. 'Waarom?' zul je misschien denken...Welnu, onlangs las ik weer eens een artikel over de invloed van muziek op de groei van planten. Nu is een doorsneeplant misschien niet de beste discussiepartner (hoewel het lijdzaam luisteren ze uitstekend afgaat), zijn ze redelijk standvastig en kunnen ze niet luisteren of zien, maar toch blijken ze wel degelijk gevoelig te zijn voor trillingen.

Maar wat voor geluid zou dan positief kunnen werken voor mijn plantjes? Natuurlijk komen de meeste wetenschappers met klassieke muziek, de wens is nu eenmaal de vader van iedere gedachte. Maar wat als het House of Heavy Metal blijkt te zijn? Misschien geeft mijn tomaat uiteindelijk een trosje meer, maar of mijn buren zo blij zullen zijn met een veganistische dansclub in mijn achtertuin...

Ik heb besloten om dit muziek experiment maar even over te slaan en me voorlopig te richten op een typisch Hollands experiment: gezelligheid. Ik denk dat namelijk een leuk schilderijtje of tegeltje aan de muur, een sfeervol schemerlampje en een knus Perzisch tapijtje hetzelfde effect gaat hebben op mijn kasplantjes. Vandaar mijn nieuwe tapijtje...


Heb je dus zin in een goed gesprek? Neem een krukje mee en kom naar mijn huiskamerkasje. Wedden dat er goed geluisterd wordt? 
P.s. Ik zoek nog een werkende oude barometer. Mocht je toch al op gesprek komen.... 


Het enthousiasme van deze druivenkweker in Italië is trouwens wel erg aanstekelijk...
Link naar artikel in Trouw 2009





Geen opmerkingen:

Een reactie posten