dinsdag 26 maart 2013

Groeiruimte

Vandaag was ik in het ziekenhuis om mijn 'kalkschouder' te laten behandelen. Met een naald prikken ze kalkknobbels kapot waarna het lichaam de rest doet. Links typen dus en even stilzitten. Valt niet mee. Maar binnenkort heeft mijn schouder weer alle ruimte om te bewegen.

Over ruimte gesproken: dat is precies waarom ik met die speciale grondmix aan de slag ben gegaan. 1 deel compost voor de voeding, 1 deel turfmolm voor de luchtigheid en groeiruimte en 1 deel vermiculiet als vochtreservoir. En inderdaad, als ik plantjes vergelijk die in gewone grond of in de speciale mix zijn opgegroeid, dan hebben de 'mix' plantjes inderdaad meer en langere wortels.

Trouwens: zaden ontkiemen razendsnel in een plastic transparant bakje met vermiculiet en water. Deksel erop, voor het raam opstapelen. Prima spul, gaat als een speer!

Als ik weer met rechts kan typen vertel ik jullie wat meer over wat ik dit jaar allemaal al voorgezaaid heb (en hoop te oogsten :)).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten